Jesteś osobą na tej stronie od 1.01.2000
Prorok Jan - Apokalipsa

W Księdze Jana przedstawione zostały dwa opisy wydarzeń związanych z nastaniem czasów ostatecznych. Wizja o 7 pieczęciach jest jedną z nich. Druga wersja, obejmująca ten sam okres czasu, oparta na szczegółach z uwzględnieniem losów Kościoła i wiernych Chrystusowi, to wizja o Niewieście i Bestii.

Siedem pieczęci

7 symbolicznych pieczęci, to 7 ważnych etapów. Ostatni etap poprzedzi bitwa pod Har-Mageddon (nieopodal Jerozolimy) - na krótko przed zagładą możnych i złych tego świata. Wizja ta, pod względem wydarzeń, przedstawiona jest z perspektywy Niebios w ogólnym zarysie, okryta symboliką, niejako streszczenie przyszłych wydarzeń. Zerwanie pierwszej pieczęci (pierwszy jeździec apokalipsy) rozpoczyna czasy ostateczne, zaś siódma pieczęć kończy okres prześladowania wiernych Chrystusa, i rozpoczyna 1000 letnie królestwo Jezusa Chrystusa.

Czterej jeźdźcy Apokalipsy

Zanim zostaną przytoczone wersy proroctw warto nadmienić o podobieństwie 4 jeźdźców do 4 bestii z księgi Daniela. Pomimo, iż jest to wyłącznie interpretacja, warto porównać postacie opisane przez 2 najwiekszych proroków Biblii, których wizje są niemal identyczne, a zarazem najbardziej tajemnicze.
Lecz niezależnie od różnych interpretacji, w których 4 jeźdźcy oznaczają przyszłe królestwa lub rodzaj władzy, czy też wydarzenia, to jedno jest pewne, że bedą toważyszyć ludzkości przez wszystkie dni czasów ostatecznych. Symbol jeźdźca oznacza, że ma dotrzeć ze swoją "misją" do każdego zakątka naszego globu, obkrążyć go i zasiać zło, zadać ból, cierpienie i śmierć.

1

I ujrzałem: gdy Baranek otworzył pierwszą z siedmiu pieczęci, usłyszałem pierwsze z czterech Zwierząt mówiące jakby głosem gromu: Przyjdź!. I ujrzałem:
Oto biały koń, a siedzący na nim miał łuk. I dano mu wieniec, i wyruszył jako zwycięzca, by [jeszcze] zwyciężać.

Bardziej skrajne ruchy religijne przyjmują, że jeźdźcem tym jest Jezus Chrystus. Nic bardziej mylnego, gdyż On, przedstawiany jest jako Baranek, a nie jeźdźiec, i to On zrywa pieczęcie, które wyznaczają nowe etapy na ziemi. Poważane religie chrześciajńskie widzą tu natomiast powszechną ewangelizacje narodów. Pomimo różnic, wszystko wskazuje na to, iż pierwszy jeźdźiec apokalipsy powiązany jest jednak z religią. Biały koń w symbolice biblijnej oznacza wojnę, co również potwierdzają teolodzy. Jeździec jednak przedstawiony jest przez proroka w złym świetle, jako znak nastania czasów ostatecznych i zaliczany do jeźdźców, którzy przecież zwiastują wiele zła i cierpień. Trudno tu o racjonalną interpretację. Być może słowa: "wyruszył jako zwycięzca, by [jeszcze] zwyciężać" zapowiadają głoszenie ewangelii innej niż ta, którą głosili apostołowie - całkowicie zgubnej i zwiastującej nową, ogólnoświatową religię, albo też rozpoczęcie wojny religijnej, której zalążki pojawiły się na bliskim wschodzie.

2

A gdy otworzył pieczęć drugą, usłyszałem drugie Zwierzę mówiące: Przyjdź!
I wyszedł inny koń barwy ognia, a siedzącemu na nim dano odebrać ziemi pokój, by się wzajemnie ludzie zabijali - i dano mu wielki miecz.

Kolejnym etapem czasów ostatecznych będą nieustające konflikty i wojny, a wielki miecz jeźdźca wskazuje, że będą to długotrwałe i wyniszczające ludzkośc działania zbrojne.

Będziecie słyszeć o wojnach i o pogłoskach wojennych; uważajcie, nie trwóżcie się tym. To musi się stać, ale to jeszcze nie koniec. Powstanie bowiem naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu. Lecz to wszystko jest dopiero początkiem boleści.

A więc, według słów Jezusa, wojny będą początkiem zła, które zapanuje nad światem pod postacią wojen. Nie będą to wojny lokalne, gdyż z relacji innych proroków przyszłe konflikty będą na miarę kontynentalną, a może nawet światatową. W obliczu tych proroctw, a dokładnie słów: "...dano odebrać ziemi pokój, by się wzajemnie ludzie zabijali. Powstanie bowiem naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu" można wziąć pod uwagę zapowiedzi współczesnych jasnowidzów, według których III wojna światowa jest nieunikniona, i być może treść Apokalipsy nawiązuje do ogólnoświatowego konfliktu.

3

A gdy otworzył pieczęć trzecią, usłyszałem trzecie Zwierzę mówiące: Przyjdź! I ujrzałem:
A oto czarny koń, a siedzący na nim miał w ręce wagę. I usłyszałem jakby głos w pośrodku czterech Zwierząt, mówiący: Kwarta pszenicy za denara i trzy kwarty jęczmienia za denara, a nie krzywdź oliwy i wina!

Co do trzeciego jeźdźca nikt nie ma wątpliwości. Nastąpi głód jakiego nie było od założenia świata, głód tak wielki, że pokarmem człowieka stanie się kora z drzew, a nawet rozpowszechni się kanibalizm, czego przykładem może być ludność z oblężonej Jerozolimy w 70r n.e. Każda wojna przynosi nie tylko ofiary, ale również niedobory żywności; ponadto zła gospodarka, a także zasada która już zagościła w kulturze światowej, że biedni biednieją, a bogaci się bogacą, pogłębi głód. Te zapowiedzi powoli zamieniają się w fakty. Do tego zmiany klimatyczne i związane z tym klęski żywiołowe, upały, susze, powodzie spotęgują jeszcze bardziej falę głodu, o czym poświadcza Jezus:

"Będzie głód i zaraza, a miejscami trzęsienia ziemi."

4

A gdy otworzył pieczęć czwartą, usłyszałem głos czwartego Zwierzęcia mówiącego: Przyjdź! I ujrzałem:
Oto koń trupio blady, a imię siedzącego na nim Śmierć, i Otchłań mu towarzyszyła. I dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez dzikie zwierzęta.

Czwarty jeździec przynosi największe zniszczenia oraz śmierć i jest odzwierciedleniem pozostałych trzech jeźdźców. Czwarta bestia z księgi Daniela również zwiastuje największe okrucieństwa i niezliczone ofiary w ludziach. Obie postacie są identyczne, i niewątpliwie jeździec, jak i czwarta bestia, to przyszłe królestwo, któremu poddana będzie czwarta część ziemi.

5

A gdy otworzył pieczęć piątą, ujrzałem pod ołtarzem dusze zabitych dla Słowa Bożego i dla świadectwa, jakie mieli. I głosem donośnym tak zawołały: Dokądże, Władco święty i prawdziwy, nie będziesz sądził i wymierzał za krew naszą kary tym, co mieszkają na ziemi? I dano każdemu z nich białą szatę, i powiedziano im, by jeszcze krótki czas odpoczęli, aż pełną liczbę osiągną także ich współsłudzy oraz bracia, którzy, jak i oni, mają być zabici.

Za sprawą władców ze wschodu, a także poprzez rewolucję wewnętrzną Kościoła, chrześcijanie staną się celem do zniszczenia. Wielka kampania antychrześcijańska potrwa kilka lat, i jak twierdzą prorocy, zapoczątkują ją królowie północy, a dokończy antychryst podczas sprawowania władzy przez 3 i pół roku. Dla wierzących w Chrystusa będzie to wielka próba wiary, gdyż śmierć dla Słowa Bożego i dla świadectwa Chrystusowego będzie jawnym odrzuceniem praw oraz ideoologi antychrysta i opowiedzeniem się po stronie Boga w tak trudnych czasach. Prześladowania religijne i wojny pochłaniające rzeszę ofiar obejmą również Izrael, gdzie nastąpi powszechna ewangelizacja narodu z udziałem proroków zapowiedzianych w Apokalipsie.

6

I ujrzałem: gdy otworzył pieczęć szóstą, stało się wielkie trzęsienie ziemi i słońce stało się czarne jak włosienny wór, a cały księżyc stał się jak krew. I gwiazdy spadły z nieba na ziemię, podobnie jak drzewo figowe wstrząsane silnym wiatrem zrzuca na ziemię swe niedojrzałe owoce. Niebo zostało usunięte jak księga, którą się zwija, a każda góra i wyspa z miejsc swych poruszone. A królowie ziemscy, wielmoże i wodzowie, bogacze i możni, i każdy niewolnik, i wolny ukryli się do jaskiń i górskich skał. I mówią do gór i do skał: Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem Zasiadającego na tronie i przed gniewem Baranka, bo nadszedł Wielki Dzień Jego gniewu, a któż zdoła się ostać?

Po wielkim prześladowaniu ludzi wiernych Bogu królestwo antychrysta ulegnie zniszczeniu, a on sam zabity. Powyższe proroctwo ukazuje karę jaka spadnie na Babilon Wielki. Ciemności prawdopodobnie będą spowodowane upadkiem komety i obejmą tereny bliskiego wschodu. Narastające kataklizmy spowodują, że ludzie ukryją się w specjalnie przygotowanych jaskiniach, które umożliwiają przetrwanie podczas ekstremalnych warunków na ziemi. O tym prorokował również Izajasz. Finałem wydarzeń związanych z antychrystem i jego rządami będzie bitwa pod Har-Magedonem.

Potem ujrzałem: a oto wielki tłum, którego nie mógł nikt policzyć, z każdego narodu i wszystkich pokoleń, ludów i języków, stojący przed tronem i przed Barankiem. Odziani są w białe szaty, a w ręku ich palmy. I głosem donośnym tak wołają: Zbawienie u Boga naszego, Zasiadającego na tronie i u Baranka. A wszyscy aniołowie stanęli wokół tronu i Starców, i czworga Zwierząt, i na oblicza swe padli przed tronem, i pokłon oddali Bogu, mówiąc: Amen. Błogosławieństwo i chwała, i mądrość, i dziękczynienie, i cześć, i moc, i potęga Bogu naszemu na wieki wieków! Amen.
A jeden ze Starców odezwał się do mnie tymi słowami: Ci przyodziani w białe szaty kim są i skąd przybyli? I powiedziałem do niego: Panie, ty wiesz. I rzekł do mnie: To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w krwi Baranka je wybielili. Dlatego są przed tronem Boga i w Jego świątyni cześć Mu oddają we dnie i w nocy. A Zasiadający na tronie rozciągnie namiot nad nimi. Nie będą już łaknąć ani nie będą już pragnąć, i nie porazi ich słońce ani żaden upał, bo paść ich będzie Baranek, który jest pośrodku tronu, i poprowadzi ich do źródeł wód życia: i każdą łzę otrze Bóg z ich oczu.

Powyższy opis jest przyjęciem Kościoła do królestwa Jezusa, nad nimi śmierć nie ma władzy. Są wierni Bogu, dotrzymali wiary w ucisku i nie wyparli się Chrystusa podczas prześladowań. Jednakże na ziemi pozostaną ludzie, którzy przeżyją kataklizmy, znajdą uznanie u Boga, lecz nie będą w Królestwie. O ich losach prorokował Ezechiel, a także Zachariasz.

7

A gdy otworzył pieczęć siódmą, zapanowała w niebie cisza jakby na pół godziny.

Losy Kościola i wiernych:
Wyroki Boże:
7 Pieczęci
Zbawienie, Nowa Ziemia:

Kwiecień 2001

prorocy@interia.pl